Monday, March 1, 2010

the worst day in my life!

cuti maulidur rasul baru2 nih aku turun kl jupa kakak aku kt sana.
punya la enjoy cz kakak aku bawak aku and her family p picnic kt JANDA BAIK sampai ayaq masok dalam telinga aku sampai sekarang dok bengang lagi telinga aku.
sedih kot!

tapi yang jadi xbestnya time aku nak balik ipoh.
mmg menyakitkan hati.
aku beli tiket TRANSNASIONAL dr PUDU ke IPOH 28.2 pukul 1230tgh coz kami nak balik awal siapkan assignment,esok nak kena pass up.

on that day aku ngn zila pun dgn confidentnya bagi tiket kat driver bus tu cz dia mintak tiket.
kebetulan,kat situ ada dua bijik bus trans kt situ.
aku pun xtertanya kat pak cik bus tu which bus yang nak ke medan gopeng coz pak cik tu suruh naik bus tu. naiklah kami nih.

bus tu pun jln la,then tiba2 ja dia benti kat tepi tol tu. dah la dengan xrasa air cond langsung dlm bus tu. mmg panas.
so,aku ingat bus tu rosak lah.
finally sampai kesudah xtau apa yang terjadi kat bus tu.

perjalanan diteruskan. aku pun berasa agak pelik kenapa aku mesti melalui jalan berbukit bukau sedangkan nak balik ipoh bukan guna jalan tu pun.
then,tetiba aku perasan yang jalan tu bkn jalan jalan nak pi ipoh.
tu jalan nak ke kuantan. masa tu kami dah ada kat genting sempah!
patut la aku rasa jalan tu mcm aku guna masa nak gi picnic tu.

apa lagi,gelabah la kami.
then baru kami tanya kak sebelah sits kami bus ni nak ke mana,then dia ckp gi kuantan!
sah la kami da tersalah bus.
aku dgn gelabah suruh zila bagi tau driver bus yang kami dah tersalah naik bus.
pak cik tu pun gelakkan kami padahal dia pun pakat tanda ja tiket tu.
xkan xbaca tiket tu pi mana an. at least kalau kami tersilap bus bagi tau jalah awai2.geram betoi aku time tu!

lastly,pak cik tu stop kami kat tepi highway kat bukit tinggi about pukul 2.
dia suruh kami seberang jalan tu ada bus stop nak ke kl.
paham2 jelah an cena keta kat highway,bapak laju,.
nak lintas pun terketaq2 aku.
jenoh tunggu bus cz bus lambat sgt,dlm pukul 240p.m baru bus sampai.

pukul 3 lebih sampai pekeliling,then kami naik LRT pi bazaar rakyat.
nasib baik la ada bus pukul 4.
tapi yang lawaknya bus yang aku naik tu passangers dia 3 orang ja.
mmg la takut+lawak.

aku sampai ipoh pukul 630 then makan2 dulu kat medan gopeng,lastly balik hostel.
sumpah letih aku aritu dgn nak siapkan assignment lagi.
mlm tu tidoq pukul 3 cz siapkan assignment ms.elaine!
fuhh..that was the worst day in my whole life!

2 comments:

  1. haha bapak kesian , nasib baik dia tak tgl ja tepi jalan x dak bas

    ReplyDelete
  2. haha.tu la.
    tapi aku agak bengang la ngn driver tu cz nmpak sgt dia xbaca tiket tu betoi2 ke mana. :(

    ReplyDelete